Καλώς ορίσατε !                  

Σας καλωσορίζουμε στο δικτυακό τόπο του "Πλουτάρχειου" 4ου Γυμνασίου Λιβαδειάς. Εδώ θα βρείτε πληροφορίες που αφορούν το σχολείο, τους μαθητές, τους καθηγητές, δράσεις των μαθητών και πολλά άλλα ενδιαφέροντα. Καλή πλοήγηση!

Σχέδιο Δράσης: «Χρώματα και αρώματα στην αυλή του σχολείου μας»

Άξονας: Ηγεσία - Οργάνωση και διοίκηση της σχολικής μονάδας

Ομάδα  Δράσης: Βαμβίνη Ελένη, Μάρκου Αγλαϊα, Πολύζος Γιώργος, Φαράντος Δημήτρης, Νικολοπούλου Μίνα, οι μαθητές της Β1 τάξης.

1

Μετά τη συγκρότηση της ομάδας δράσης και την ανάληψη του δείκτη που σχετίζεται με την αξιοποίηση των σχολικών χώρων, έγινε σύσκεψη της ομάδας και αποφασίστηκε το πλαίσιο της δράσης, που είναι η διαμόρφωση και ο εξωραϊσμός του προαύλιου χώρου του σχολείου μας, με τη δημιουργία πρασίνου, που θα περιλαμβάνει φυτά, δέντρα, θάμνους , πόες και παχύφυτα, που ευδοκιμούν στη χώρα μας και ευρύτερα στις μεσογειακές περιοχές. Μέσα από ερωτηματολόγιο διερευνήθηκαν οι γνώσεις των μαθητών πάνω στο συγκεκριμένο θέμα καθώς και ποια φυτά θα επιθυμούσαν οι ίδιοι να δουν στο χώρο του σχολείου.

Δείτε το ερωτηματολόγιο

 

Βασικός στόχος ήταν ο καλλωπισμός του εξωτερικού χώρου του σχολείου μας, ώστε να είναι ευχάριστος σε όλες τις αισθήσεις. 5

Οι μαθητές που  ασχολήθηκαν με το συγκεκριμένο εγχείρημα, γνώρισαν  τη διαδικασία της φύτευσης, συντήρησης και φροντίδας των φυτών, έμαθαν  τα κύρια συστατικά του εδάφους και πότε αυτό είναι κατάλληλο ώστε τα φυτά να βλαστήσουν και να αναπτυχθούν σωστά, ποια είναι η κατάλληλη εποχή για φύτευση και όλες τις παραμέτρους ώστε να επιτευχθεί το επιθυμητό αποτέλεσμα.

Στη διάρκεια αυτής της διαδικασίας επιτεύχθηκαν επιμέρους στόχοι όπως:

6Να διευρύνουν οι μαθητές τις γνώσεις τους σχετικά με την ελληνική και γενικά τη μεσογειακή χλωρίδα.

Να γνωρίσουν τα επαγγέλματα του γεωπόνου και του αρ-χιτέκτονα κήπων.

Να αναπτύξουν πνεύμα συνεργασίας και καλής επικοινωνίας.

Να υιοθετήσουν μια περιβαλλοντικά υπεύθυνη συμπεριφορά.

Να αναπτύξουν τη δημιουργική τους φαντασία,7 ακολουθώντας στρατηγικές για την επίλυση τυχόν προβλημάτων.

Να αναπτύξουν την αισθητική τους και να γνωρίσουν την αρμονία της φύσης.

Σε πρώτη φάση αποφασίστηκε η φύτευση σχοίνου και μυρτιάς.

Κατά δεύτερον φυτεύθηκαν στις γωνίες των παρτεριών παχύφυτα , που αντέχουν σε όλες τις καιρικές συνθήκες και αναπτύσσονται σχετικά γρήγορα.

Για την υλοποίηση της δράσης μας, αρχικά φροντίσαμε να δημιουργηθεί πρόσφορο έδαφος καθαρίζοντας τους κήπους από τα αγριόχορτα και σκαλίζοντας το χώμα.

8Ζητήσαμε τις συμβουλές ειδικού. Επισκέφθηκε το σχολείο μας14 γεωπόνος και μας ενημέρωσε για τα είδη των φυτών που θα μπορούσαν να ευδοκιμήσουν στο χώρο του σχολείου μας, καθώς και για τους τρόπους σποράς, φύτευσης και φροντίδας τους.

Εν συνεχεία φυτέψαμε σχίνους και μυρτιές στα παρτέρια του κήπου, στην κυρίως, αλλά και στην πίσω αυλή του σχολείου. Στα μικρά παρτέρια υπάρχουν λεβάντες, δενδρολίβανοι και γεράνια.

Σε έξι σημεία του κήπου τοποθετήθηκαν σφένδαμοι.

Δημιουργήθηκε φυτώριο, σε εσωτερικό χώρο του σχολείου. Οι μαθητές ανέλαβαν να φυτέψουν9 σπόρους διαφόρων καλλωπι-στικών φυτών, όπως βιολέττες, πανσέδες, μαργαρίτες κλπ, και να φροντίσουν για την ανάπτυξή τους , ποτίζοντάς τα σε τακτά χρονικά διαστήματα. 11Κάποια φυτά αναπτύχθηκαν σύντομα, ενώ άλλα καθυστέρησαν. Στην αρχή της άνοιξης μεταφυτεύτηκαν στον κήπο του σχολείου.

Οι μαθητές , με την καθοδήγηση και υπό την επίβλεψη των υπεύθυνων καθηγητών , φρόντισαν τους κήπους σκαλίζοντας το έδαφος και ποτίζοντας τα φυτά και τα δέντρα.

13

 

=========================================================