Την εβδομάδα 27/10 ? 1/11 2019, πραγματοποιήθηκε η 1η κινητικότητα του Ευρωπαϊκού προγράμματος Erasmus+ με τίτλο Folcloricity: Living Culture(FOLC), Project code: 2019-1-ES01-KA229-063802_3, στην πόλη Hinojos, Huelva στην Ισπανία. Μετακινήθηκαν οι εκπαιδευτικοί Σοφία Κορογιάννου ΠΕ06, Ελένη Βαμβίνη ΠΕ05, και 4 μαθητές. Οι χώρες εταίροι είναι η Ισπανία, η Ρουμανία, η Φινλανδία και η Ελλάδα.
Το Folcloricity είναι ένα διαπολιτισμικό έργο βασισμένο στην ιδέα ότι η μουσική και ο χορός αποτελούν αναπόσπαστο μέρος της κληρονομιάς κάθε έθνους. Στο πλαίσιο αυτό, κάθε χώρα θα επιλέξει 4 παραδοσιακά τραγούδια (σύνολο 16). Τα τραγούδια θα τραγουδηθούν στην πρωτότυπη γλώσσα από την διεθνή μαθητική χορωδία, και θα ηχογραφηθούν. Συνοπτικά, οι δραστηριότητες είναι: εργαστήρια δημιουργίας και μουσικής παραγωγής, πολιτιστικές επισκέψεις, ομιλίες και συνέδρια, και τέλος: η δημιουργία ενός μουσικού βιβλίου.
Όλες οι δραστηριότητες σχετίζονται με την παραδοσιακή κουλτούρα του χορού, τη μουσική και τη λαογραφία του κάθε έθνους και στοχεύουν στη βελτίωση των επικοινωνιακών δεξιοτήτων, την ανάπτυξη της πολιτιστικής και καλλιτεχνικής ικανότητας και την εκπαίδευση σε αξίες.
Οι Ισπανοί συντονιστές εταίροι μας, μας υποδέχτηκαν την Κυριακή 27 Οκτ. με ένα paella barbeque που είχαν οργανώσει στο πάρκο στις παρυφές της πόλης. Εκεί γνωριστήκαμε οι καθηγητές και οι μαθητές με τους αντίστοιχους Ισπανούς μαθητές που τους φιλοξένησαν.
Την Δευτέρα 28 Οκτ. έγινε η επίσημη τελετή υποδοχής και έναρξης του προγράμματος στο πολιτιστικό κέντρο του Hinojos, παρουσία του Δ/ντή του σχολείου, των εκπαιδευτικών, των μαθητών καθώς και του Δημάρχου της πόλης. Αμέσως μετά, στο σχολείο οι μαθητές των 4 χωρών παρουσίασαν εργασίες σχετικές με τον πολιτισμό, την Ιστορία και τις παραδόσεις των χωρών τους. Ακολούθησε περιήγηση στις εγκαταστάσεις του σχολείου και δραστηριότητες γνωριμίας των μαθητών μεταξύ τους. Το πρόγραμμα της ημέρας έκλεισε με την πρώτη πρόβα της χορωδίας.
Την Τρίτη 29 Οκτ. το πρόγραμμα άρχισε με την πρόβα της χορωδίας και συνεχίστηκε με μάθημα flamenco. Οι οικοδεσπότες μας πρόσφεραν παραδοσιακό Ισπανικό πρωινό σε εστιατόριο στην πόλη. Το πρόγραμμα συνεχίστηκε με μάθημα ρυθμού. Στη συνέχεια επισκεφτήκαμε το Δημοτικό σχολείο της πόλης όπου οι μαθητές του μας παρουσίασαν εργασίες τους σχετικές με το Ισπανικό Εκπαιδευτικό σύστημα και το Εθνικό πάρκο Do?ana, που βρίσκεται στην περιοχή αυτή. Το πάρκο Do?ana επισκεφτήκαμε το απόγευμα της ίδιας ημέρας. Πρόκειται για ένα πολύ σημαντικό εθνικό και φυσικό πάρκο με αμμοθίνες, πεύκα, κέδρους, ελώδεις περιοχές που καταλήγει στον Ατλαντικό Ωκεανό, με μεγάλη βιοποικιλότητα. Είδαμε πολλά ελάφια, αγριόχοιρους, αετούς, άγριες αγελάδες και άλογα.
Την Τετάρτη 30 Οκτ. μετά την πρωινή πρόβα της χορωδίας, φύγαμε για τη Σεβίλλη. Πρόκειται για μια πανέμορφη πόλη με πολλούς πολιτιστικούς θησαυρούς και τον ποταμό Γουαδαλκιβίρ να την διαρρέει. Επισκεφτήκαμε τον Καθεδρικό ναό, ανεβήκαμε στον πύργο Giralda, μετά πήγαμε στο παλάτι Alcazar, και η ημέρα μας έκλεισε στο πάρκο Maria Luisa, με την περίφημη Plaza de Espana. Περιηγηθήκαμε στο πάρκο Maria Luisa με τετράκυκλα ποδήλατα.
Την Πέμπτη 31 Οκτ. πραγματοποιήθηκε η τελευταία πρόβα της χορωδίας και ακολούθησε η ηχογράφηση των 4 τραγουδιών. Ακολούθως, παρακολουθήσαμε μαθήματα Ανδαλουσιανής μαγειρικής. Η τελική εκδήλωση και παράσταση της χορωδίας έγινε στο Πολιτιστικό Κέντρο παρουσία όλου του σχολείου. Ακολούθησε η αποχαιρετιστήρια γιορτή στο σχολείο με κοστούμια Flamenco για όλους.
Το πρόγραμμα ήταν καλά δομημένο και οργανωμένο και πρόσφερε στις επισκέπτριες χώρες γνώση, ψυχαγωγία και γνωριμία με τον Ισπανικό τρόπο ζωής, την κουλτούρα και την παράδοση. Η διαμονή των μαθητών μας στις οικογένειες υπήρξε πλήρως ικανοποιητική και χωρίς προβλήματα.
=========================================================