Α. ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΜΟΝΑΔΑΣ
Καταγράφονται συνοπτικά τα χαρακτηριστικά και οι ιδιαιτερότητες της σχολικής μονάδας, που κρίνονται σημαντικά για την αποτύπωση της εικόνας του σχολείου.
1. ΣΥΝΤΟΜΗ ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΤΗΣ ΤΑΥΤΟΤΗΤΑΣ ΤΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΜΟΝΑΔΑΣ
Το Πλουτάρχειο 4ο Γυμνάσιο Λιβαδειάς βρίσκεται στο κέντρο της πόλης και τα Δημοτικά σχολεία- τροφοδότες του σχολείου ανήκουν στην αστική περιοχή επίσης.
Το σχολείο λειτούργησε κατά το σχολικό έτος 2020-21 με 239 μαθητές (11 τμήματα), εκ των οποίων στην Α’ τάξη (3 τμήματα) 69 μαθητές, στην Β’ τάξη (4 τμήματα) 86 μαθητές και στην Γ’ τάξη (4 τμήματα) με 84 συνολικά μαθητές. Στο δυναμικό του σχολείου υπάρχουν δεκατέσσερις (14) αλλοδαποί μαθητές: έντεκα (11) Αλβανοί, δύο (2) Ρουμάνοι και μία (01) μαθήτρια Λιθουανικής καταγωγής, όλοι ενταγμένοι στο πρόγραμμα του σχολείου -χωρίς προβλήματα- δεδομένου ότι έχουν παρακολουθήσει Δημοτικό σχολείο πριν εγγραφούν στο Γυμνάσιο. Υπάρχουν -στις τάξεις μας- μαθητές με μαθησιακές δυσκολίες οι οποίοι παρακολουθούνται από το ΚΕΣΥ Βοιωτίας ή Δημόσια Νοσοκομεία και τυγχάνουν ανάλογης -με τις δυσκολίες τους- προσοχής και μέριμνας από τη διεύθυνση και το σύλλογο καθηγητών του σχολείου.
Το σχολείο λειτούργησε με τριαντα τρείς (33) εκπαιδευτικούς εκ των οποίων οι έξι (06) αναπληρωτές.
Στεγάζεται σε ευρύχωρο κτίριο με επαρκείς για τις ανάγκες του χώρους (15 αίθουσες διδασκαλίας, εργαστήριο Τεχνολογίας, Αίθουσες Ξένων γλωσσών, ειδικά διαμορφωμένη αίθουσα Εικαστικών, εργαστήριο Φυσικών επιστημών, Αίθουσα Εκδηλώσεων, Βιβλιοθήκη) και αύλειο χώρο αλλά δεν διαθέτει κλειστό γυμναστήριο για τις ανάγκες της Φυσικής Αγωγής κατά τους χειμερινούς μήνες. Διαθέτει πλήρως οργανωμένο Εργαστήριο Πληροφορικής με σύγχρονους υπολογιστές καθώς και Διαδραστικά συστήματα διδασκαλίας στις μισές από τις 15 αίθουσες και στη Βιβλιοθήκη. Το σχολείο διαθέτει ηλεκτρονικούς υπολογιστές στο γραφείο των καθηγητών προς χρήση των εκπαιδευτικών. Υπάρχει ενσύρματη σύνδεση Internet σε όλους τους χώρους του σχολείου ενώ ο ηλεκτρονικός εξοπλισμός του σχολείου συμπληρώνεται συνεχώς από χορηγίες και δωρεές. Λειτουργεί Κυλικείο το οποίο είναι καθαρό και ευχάριστο.
Το Πλουτάρχειο 4ο Γυμνάσιο διαθέτει ενημερωμένο ηλεκτρονικό ιστοχώρο/site όπου αναρτώνται όλες οι δραστηριότητες του σχολείου.
Το σχολείο λειτουργούσε -στην προ Covid-19 εποχή- με «αίθουσες μαθημάτων» και όχι «αίθουσες τμημάτων» γεγονός που συμβάλλει στην αναβάθμιση της ποιότητας της διδασκαλίας, του εκπαιδευτικού έργου γενικότερα και βελτιώνει τη λειτουργία του σχολείου. Για το λόγο αυτό οι μαθητές διαθέτουν προσωπικό αποθήκευσης των βιβλίων, υλικών και προσωπικών τους αντικειμένων, «ντουλαπάκια». Η χρήση αυτή καταργήθηκε το σχολικό έτος 2020-21 και για όσο χρόνο διαρκεί η πανδημία ώστε οι μαθητές να έχουν συγκεκριμένο και σταθερό χώρο εργασίας.
Λειτούργησε επίσης τάξη υποδοχής ΖΕΠ ΙΙ (17 μαθητές) κατανεμημένοι στις τρεις τάξεις του Γυμνασίου ως εξής: Α’ τάξη 8 μαθητές, Β’ τάξη 5 μαθητές και Γ’ τάξη 4 μαθητές, οι οποίοι εκτός από την Ελληνική Γλώσσα με την υπεύθυνη εκπαιδευτικό (αναπληρώτρια) συμμετείχαν επίσης στα μαθήματα της Φυσικής Αγωγής, Καλλιτεχνικών, Μουσικής, Πληροφορικής και Αγγλικών.
Η Αγγλική γλώσσα διδάσκεται στο σχολείο σε δύο επίπεδα (Αρχαρίων- Προχωρημένων) ενώ ως δεύτερη ξένη γλώσσα διδάσκονται Γαλλικά και Γερμανικά.
Λόγω της πανδημίας το σχολείο λειτούργησε με Τηλεκπαίδευση για μεγάλο διάστημα (9/11 έως 29/1 από 5/3 έως 23/4) με αποτέλεσμα να ανασταλούν πολλές από τις προγραμματισμένες δράσεις του σχολείου: Ευρωπαϊκά προγράμματα, εκπαιδευτικά ταξίδια, θεατρική παράσταση. Επίσης η αποτελεσματικότητα της διδασκαλίας -παρά τις γενναίες και φιλότιμες προσπάθειες των εκπαιδευτικών του σχολείου δεν ήταν η αναμενόμενη δεδομένων των τεχνικών δυσκολιών, του εξοπλισμού των μαθητών καθώς και της -συχνά- μη έγκαιρης και επιτυχούς σύνδεσης των μαθητών στην πλατφόρμα.
Β. ΣΥΝΟΛΙΚΗ ΑΠΟΤΙΜΗΣΗ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ
Παιδαγωγική και Μαθησιακή λειτουργία
Θετικά σημεία
ΑΞΟΝΕΣ | ΔΕΙΚΤΕΣ |
2. Σχολική διαρροή- φοίτηση | 4 |
Σημεία προς βελτίωση
ΑΞΟΝΕΣ | ΔΕΙΚΤΕΣ |
1. Διδασκαλία, Μάθηση και Αξιολόγηση | 3 |
3. Σχέσεις μεταξύ μαθητών-τριών | 3 |
4. Σχέσεις μεταξύ μαθητών-τριών και εκπαιδευτικών | 3 |
5. Σχέσεις σχολείου οικογένειας | 3 |
Διοικητική λειτουργία
Θετικά σημεία
ΑΞΟΝΕΣ | ΔΕΙΚΤΕΣ |
6. Ηγεσία-Οργάνωση και διοίκηση της σχολικής μονάδας |
4 |
7. Σχολείο και κοινότητα | 4 |
Σημεία προς βελτίωση
Δεν υπάρχουν σημεία προς βελτίωση
Επαγγελματική ανάπτυξη των εκπαιδευτικών
Θετικά σημεία
ΑΞΟΝΕΣ | ΔΕΙΚΤΕΣ |
9.Συμμετοχή των εκπαιδευτικών σε εθνικά και Ευρωπαϊκά προγράμματα |
4 |
Σημεία προς βελτίωση
ΑΞΟΝΕΣ | ΔΕΙΚΤΕΣ |
8.Συμμετοχή των εκπαιδευτικών σε επιμορφωτικές δράσεις |
3 |
==============================================