- Details
- Written by Super User
- Category: ERASMUS
- Hits: 857
Οι μαθητές και οι συνοδοί καθηγητές που συμμετέχουν στο ευρωπαϊκό πρόγραμμα Erasmus+ "Discovering and exploring the forest by head, heart and hands" επισκέφθηκαν τον Φορέα Διαχείρισης Εθνικού Δρυμού Παρνασσού τη Δευτέρα 11 Νοεμβρίου 2019 και εξερεύνησαν μαζί με τους υπεύθυνους του Φορέα μονοπάτια με ιδιαίτερη σημασία στην βιοποικιλότητα και την χλωρίδα και πανίδα του Παρνασσού. Επίσης εφάρμοσαν πρακτικές μεθόδους αναγνώρισης της ηλικίας των δέντρων, προσανατολισμού στο δάσος, πυκνότητας βλάστησης, είδη μανιταριών και άλλους οργανισμούς που συμβιώνουν στο δάσος.
=========================================================
- Details
- Written by Super User
- Category: ERASMUS
- Hits: 1718
Την εβδομάδα 18 - 22/11/19 πραγματοποιήθηκε η 1η κινητικότητα του προγράμματος Erasmus + Walking the Talk, στο σχολείο μας. Το 4ο Γυμνάσιο Λιβαδειάς είναι το συντονιστικό σχολείο του συγκεκριμένου προγράμματος, που έχει θέμα την διεξαγωγή μαθημάτων εκτός τάξης. Οι εταίροι είναι σχολεία από το Varese-Ιταλία, από το Banov-Τσεχία και η Μεγάλη του Γένους Σχολή από την Κωνσταντινούπολη-Τουρκία.
Δευτέρα 18/11/19
Οι φιλοξενούμενες χώρες προσήλθαν στο σχολείο, όπου τους υποδέχτηκαν η Διευθύντρια, οι καθηγητές και οι μαθητές. Στη συνέχεια έγιναν παρουσιάσεις των σχολείων και των πόλεων και παρουσιάσεις των δραστηριοτήτων εκτός τάξης οι οποίες έχουν πραγματοποιηθεί μέχρι τώρα από όλα τα σχολεία. Οι μαθητές του προγράμματος παρακολούθησαν στο προαύλιο του σχολείου δύο ακόμη δραστηριότητες. Ακολούθως αναχωρήσαμε για το Δημαρχείο όπου μας υποδέχτηκαν μέλη του Δημοτικού Συμβουλίου και εκπρόσωπος του Επιμελητηρίου Βοιωτίας. Το απόγευμα έγινε ξενάγηση των αποστολών στην πόλη μας.
Τρίτη 19/11/19
Την Τρίτη ταξιδέψαμε με τους φιλοξενούμενους μας στο Μοναστήρι του Οσίου Λουκά και στους Δελφούς, όπου με την καθοδήγηση ξεναγών γνώρισαν στοιχεία του ελληνικού πολιτισμού και ιστορίας. Στην επιστροφή, σταματήσαμε στην Αράχωβα.
Τετάρτη 20/11/19
Την Τετάρτη, στον χώρο των πηγών της Κρύας, οι μαθητές έπαιξαν το κυνήγι του κρυμμένου θησαυρού, με θέμα τα ιστορικά σημεία της πόλης μας. Στη νικήτρια ομάδα δόθηκαν ως αναμνηστικά βραβεία, αγαλματίδια σχετικά με τον μύθο της Έρκυνας, που φιλοτεχνήθηκαν από τον συμπατριώτη μας καλλιτέχνη κ. Σπύρο Γουργιώτη. Στη συνέχεια πραγματοποιήθηκε μία ακόμη δραστηριότητα που συνδύαζε την Αγγλική γλώσσα με το θέατρο. Πίσω στο σχολείο, οι μαθητές σε ομάδες ζωγράφισαν τις εντυπώσεις τους από τις δραστηριότητες του προγράμματος.
Πέμπτη 21/11/19
Την Πέμπτη όλοι οι εταίροι ταξιδέψαμε στην Αθήνα και επισκεφτήκαμε το Μουσείο και τον αρχαιολογικό χώρο της Ακρόπολης. Στη συνέχεια κατευθυνθήκαμε στον Φλοίσβο.
Παρασκευή 21/11/19
Την Παρασκευή έγινε συγκέντρωση όλων των συμμετεχόντων στην αίθουσα εκδηλώσεων, όπου οι μαθητές αξιολόγησαν την επίσκεψή τους στη Λιβαδειά, στο σχολείο και στις μετακινήσεις . Έγινε επίσης online αξιολόγηση. Οι καθηγητές συνεδρίασαν και συζήτησαν τα πεπραγμένα και τις μελλοντικές δραστηριότητές του προγράμματος.
Οι εργασίες της εβδομάδας έκλεισαν με το αποχαιρετιστήριο πάρτυ.
=========================================================
- Details
- Written by Super User
- Category: ERASMUS
- Hits: 1275
Την εβδομάδα 27/10 ? 1/11 2019, πραγματοποιήθηκε η 1η κινητικότητα του Ευρωπαϊκού προγράμματος Erasmus+ με τίτλο Folcloricity: Living Culture(FOLC), Project code: 2019-1-ES01-KA229-063802_3, στην πόλη Hinojos, Huelva στην Ισπανία. Μετακινήθηκαν οι εκπαιδευτικοί Σοφία Κορογιάννου ΠΕ06, Ελένη Βαμβίνη ΠΕ05, και 4 μαθητές. Οι χώρες εταίροι είναι η Ισπανία, η Ρουμανία, η Φινλανδία και η Ελλάδα.
Το Folcloricity είναι ένα διαπολιτισμικό έργο βασισμένο στην ιδέα ότι η μουσική και ο χορός αποτελούν αναπόσπαστο μέρος της κληρονομιάς κάθε έθνους. Στο πλαίσιο αυτό, κάθε χώρα θα επιλέξει 4 παραδοσιακά τραγούδια (σύνολο 16). Τα τραγούδια θα τραγουδηθούν στην πρωτότυπη γλώσσα από την διεθνή μαθητική χορωδία, και θα ηχογραφηθούν. Συνοπτικά, οι δραστηριότητες είναι: εργαστήρια δημιουργίας και μουσικής παραγωγής, πολιτιστικές επισκέψεις, ομιλίες και συνέδρια, και τέλος: η δημιουργία ενός μουσικού βιβλίου.
Όλες οι δραστηριότητες σχετίζονται με την παραδοσιακή κουλτούρα του χορού, τη μουσική και τη λαογραφία του κάθε έθνους και στοχεύουν στη βελτίωση των επικοινωνιακών δεξιοτήτων, την ανάπτυξη της πολιτιστικής και καλλιτεχνικής ικανότητας και την εκπαίδευση σε αξίες.
Οι Ισπανοί συντονιστές εταίροι μας, μας υποδέχτηκαν την Κυριακή 27 Οκτ. με ένα paella barbeque που είχαν οργανώσει στο πάρκο στις παρυφές της πόλης. Εκεί γνωριστήκαμε οι καθηγητές και οι μαθητές με τους αντίστοιχους Ισπανούς μαθητές που τους φιλοξένησαν.
Την Δευτέρα 28 Οκτ. έγινε η επίσημη τελετή υποδοχής και έναρξης του προγράμματος στο πολιτιστικό κέντρο του Hinojos, παρουσία του Δ/ντή του σχολείου, των εκπαιδευτικών, των μαθητών καθώς και του Δημάρχου της πόλης. Αμέσως μετά, στο σχολείο οι μαθητές των 4 χωρών παρουσίασαν εργασίες σχετικές με τον πολιτισμό, την Ιστορία και τις παραδόσεις των χωρών τους. Ακολούθησε περιήγηση στις εγκαταστάσεις του σχολείου και δραστηριότητες γνωριμίας των μαθητών μεταξύ τους. Το πρόγραμμα της ημέρας έκλεισε με την πρώτη πρόβα της χορωδίας.
Την Τρίτη 29 Οκτ. το πρόγραμμα άρχισε με την πρόβα της χορωδίας και συνεχίστηκε με μάθημα flamenco. Οι οικοδεσπότες μας πρόσφεραν παραδοσιακό Ισπανικό πρωινό σε εστιατόριο στην πόλη. Το πρόγραμμα συνεχίστηκε με μάθημα ρυθμού. Στη συνέχεια επισκεφτήκαμε το Δημοτικό σχολείο της πόλης όπου οι μαθητές του μας παρουσίασαν εργασίες τους σχετικές με το Ισπανικό Εκπαιδευτικό σύστημα και το Εθνικό πάρκο Do?ana, που βρίσκεται στην περιοχή αυτή. Το πάρκο Do?ana επισκεφτήκαμε το απόγευμα της ίδιας ημέρας. Πρόκειται για ένα πολύ σημαντικό εθνικό και φυσικό πάρκο με αμμοθίνες, πεύκα, κέδρους, ελώδεις περιοχές που καταλήγει στον Ατλαντικό Ωκεανό, με μεγάλη βιοποικιλότητα. Είδαμε πολλά ελάφια, αγριόχοιρους, αετούς, άγριες αγελάδες και άλογα.
Την Τετάρτη 30 Οκτ. μετά την πρωινή πρόβα της χορωδίας, φύγαμε για τη Σεβίλλη. Πρόκειται για μια πανέμορφη πόλη με πολλούς πολιτιστικούς θησαυρούς και τον ποταμό Γουαδαλκιβίρ να την διαρρέει. Επισκεφτήκαμε τον Καθεδρικό ναό, ανεβήκαμε στον πύργο Giralda, μετά πήγαμε στο παλάτι Alcazar, και η ημέρα μας έκλεισε στο πάρκο Maria Luisa, με την περίφημη Plaza de Espana. Περιηγηθήκαμε στο πάρκο Maria Luisa με τετράκυκλα ποδήλατα.
Την Πέμπτη 31 Οκτ. πραγματοποιήθηκε η τελευταία πρόβα της χορωδίας και ακολούθησε η ηχογράφηση των 4 τραγουδιών. Ακολούθως, παρακολουθήσαμε μαθήματα Ανδαλουσιανής μαγειρικής. Η τελική εκδήλωση και παράσταση της χορωδίας έγινε στο Πολιτιστικό Κέντρο παρουσία όλου του σχολείου. Ακολούθησε η αποχαιρετιστήρια γιορτή στο σχολείο με κοστούμια Flamenco για όλους.
Το πρόγραμμα ήταν καλά δομημένο και οργανωμένο και πρόσφερε στις επισκέπτριες χώρες γνώση, ψυχαγωγία και γνωριμία με τον Ισπανικό τρόπο ζωής, την κουλτούρα και την παράδοση. Η διαμονή των μαθητών μας στις οικογένειες υπήρξε πλήρως ικανοποιητική και χωρίς προβλήματα.
=========================================================
- Details
- Written by Super User
- Category: ERASMUS
- Hits: 1013
Στα πλαίσια του προγράμματος ERASMUS+/ -Δράση KA2 με τίτλο « DISCOVERING AND EXPLORING THE FOREST BY HEAD, HEART AND HANDS» στο οποίο το σχολείο μας συμμετέχει ως εταίρος πραγματοποιήθηκε η κινητικότητα των εκπαιδευτικών Ρεμπάπη Χαρίκλειας ΠΕ02, Καρκάνα Αλέξανδρου Δ/ντή Β/βάθμιας, Σαλάπα Αγγελικής ΠΕ02, στην πόλη LENGGRIES της Γερμανίας.
Η μετακίνηση αφορούσε συμμετοχή σε προβλεπόμενη δράση του προγράμματος με τίτλο ? Program for Erasmus learning/ teaching/ training activity --short ?term joint staff training in? , είχε διάρκεια τριών (3) ημερών από 08/10/2019 έως και 10/10/2019 και συμμετείχαν εκπρόσωποι και των άλλων τριών σχολείων από την Ισπανία, την Ιταλία και τη Γερμανία, που αποτελούν τους εταίρους του εν λόγω προγράμματος για τη διοργάνωση του οποίου υπεύθυνος ήταν από το Mittelschule Lenggries ο Roman Zehetmaier.
Το πρόγραμμα περιλάμβανε την πρώτη ημέρα επίσκεψη και περιήγηση στους χώρους του σχολείου Mittelschule Lenggries , υποδοχή από τον Διευθυντή του σχολείου και θερμή υποδοχή με τραγούδι του Erasmus+ . Στη συνέχεια με τη μετάβαση στο Περιβάλλοντικό Κέντρο Benediktbeuern( ZUK) , πραγματοποιήθηκε hiking 4.5 περίπου χλμ σε δάσος της περιοχής από ειδικό. Καθόλη τη διάρκεια έγινε επίδειξη επιστημονικών εκπαιδευτικών μεθόδων , πειραμάτων, όπως και παιχνιδιών μέσα από τα οποία οι μαθητές μπορούν να γνωρίσουν και να κατανοήσουν τη σύσταση του εδάφους, την ποικιλία της πανίδας και χλωρίδας ενός δάσους, τις γεωλογικές ανακατατάξεις με το πέρασμα του χρόνου, την επέμβαση του ανθρώπινου παράγοντα και τις αλλαγές που επιφέρει στα οικοσυστήματα, την αλληλεξάρτηση όλων των οργανισμών σε ένα οικοσύστημα ,τους κινδύνους από τους οποίους απειλούνται.
Κατά τη δεύτερη ημέρα πραγματοποιήθηκε Πεζοπορία 6 χλμ στο Walkindergarten στο Gaibach (forest kindergarten) , όπου και η υπεύθυνος του Νηπιαγωγείου παρουσίασε ένα ολοκληρωμένο εκπαιδευτικό πρόγραμμα , εξήγησε τη φιλοσοφία του προγράμματος προσέφερε μικρό γεύμα, με φρούτα του δάσους και ρόφημα που παρασκευάστηκε από κλαδιά δένδρων του δάσους σε υπαίθρια φωτιά . Οι μαθητές μπορούσαν να κάνουν μικρές χειροποίητες κατασκευές, να διερευνήσουν με φακούς τους μικροοργανισμούς , τα έντομα και τα φύλλα των δένδρων, να κατανοήσουν την έννοια της βιωσιμότητας, να εκτιμήσουν την αξία της ανακύκλωσης (τουαλέτα από κομπόστ ). Κατόπιν στο σχολείο πραγματοποιήθηκε εκτενής συζήτηση για τις δραστηριότητες του προγράμματος σε όλη τη διάρκειά του, επιβεβαιώθηκε η ανάθεση εργασιών του κάθε εταίρου και καθορίστηκαν οι ημερομηνίες των κινητικοτήτων.Το βράδυ δείπνο στο μαγευτικό Bad Tolz.
Την τελευταία ημέρα έγινε περιήγηση στο δάσος από φύλακα ιδιωτικού δάσους με θέμα το δάσος και πώς επηρεάζεται αυτό από την κλιματική αλλαγή. Ακολούθησε επίσκεψη στην κορυφή του βουνού στο Lenggries και στις τουριστικές εγκαταστάσεις και αναδείχθηκε το θέμα «Δάσος και τουρισμός». Η εκδήλωση έκλεισε με παράθεση γεύματος στο χώρο του σχολείου με τροφές από το δάσος (μανιτάρια, ελάφι, φρούτα του δάσους), παρουσίαση του σχολείου μας και της πόλης μας στους εκπροσώπους του γερμανικού σχολείου και της εκεί τοπικής κοινωνίας.
=========================================================
Page 4 of 5