- Details
- Written by Super User
- Category: ERASMUS
- Hits: 921
Το ΠΛΟΥΤΑΡΧΕΙΟ - 4ο Γυμνάσιο Λιβαδειάς στο πλαίσιο του προγράμματος ERASMUS+ “Walking the Talk” που υλοποιεί, διοργάνωσε διαδικτυακή συνάντηση μαθητών και εκπαιδευτικών με τα συνεργαζόμενα σχολεία από το Banov της Τσεχίας και την Μεγάλη του Γένους Σχολή της Κωνσταντινούπολης. Το θέμα της συνάντησης ήταν η κοινωνικοποίηση των μαθητών εν μέσω πανδημίας και η γνωριμία των νέων μελών μεταξύ τους. Η τεχνική που ακολουθήθηκε ήταν η παιγνιώδης μάθηση με τη χρήση του τροχού των ερωτήσεων όπου κάθε μαθητής έκανε τουλάχιστον μια ερώτηση και απαντούσε σε τουλάχιστον άλλη μια από μαθητές των άλλων σχολείων. Το πρόγραμμα “Walking the Talk” στοχεύει στο σχεδιασμό και στην εφαρμογή διδακτικών μεθόδων βιωματικής μάθησης και στην ανταλλαγή καλών πρακτικών. Η διαδικτυακή συνάντηση διενεργήθηκε στις 22 Απριλίου 2021.
=========================================================
- Details
- Written by Super User
- Category: ERASMUS
- Hits: 882
Ένα συνδυαστικό μάθημα Βιολογίας και Πληροφορικής με θέμα την αναγνώριση των φυτών στο δασάκι κοντά στο σχολείο. Οι μαθητές/τριες έμαθαν πως να αναγνωρίζουν τα φυτά και στη συνέχεια πως να φτιάχνουν μικρά βιβλιαράκια για κάθε φυτό. |
Ένα μάθημα για την κατανόηση του αλγόριθμου φυσαλίδας χρησιμοποιώντας τον χορό για να βιώσουν τα βήματα που ακολουθεί ο αλγόριθμος. Οι μαθητές/τριες χορεύοντας στον ρυθμό της μουσικής σε ζευγάρια αντάλλαξαν τις θέσεις τους σύμφωνα με την τιμή του αριθμού που είχαν κρεμασμένο πάνω τους και τελικά μετά από μερικούς κύκλους κατέληξε να ταξινομηθεί η σειρά των αριθμών σε αύξουσα σειρά. Ήταν ένα ιδιαίτερα ενεργητικό και διασκεδαστικό μάθημα για τους μαθητές/τριες μας. |
Ένα μάθημα τριγωνομετρίας και μαθηματικών στην αυλή του σχολείου μας με σκοπό να μάθουν πρακτικά οι μαθητές την χρησιμότητα των κανόνων για τον υπολογισμό αποστάσεων και υψών με κύριο εργαλεία έναν αυτοσχέδιο αστρολάβο. |
=========================================================
- Details
- Written by Super User
- Category: ERASMUS
- Hits: 636
Την εβδομάδα 16/2 ? 21/2/20, πραγματοποιήθηκε η 2η κινητικότητα του Ευρωπαϊκού προγράμματος Erasmus+ με τίτλο Folcloricity: Living Culture(FOLC), Project code: 2019-1-ES01-KA229-063802_3, στην πόλη Karstula της Φινλανδίας. Μετακινήθηκαν οι εκπαιδευτικοί Σοφία Κορογιάννου ΠΕ06, Μαρία Ντούβλη ΠΕ80 , και 4 μαθήτριες.
Οι Φινλανδοί εταίροι μας, μας υποδέχτηκαν την Κυριακή 16 Φεβρ. και οι μαθήτριές μας τακτοποιήθηκαν στις οικογένειες οι οποίες τις φιλοξένησαν.
Την Δευτέρα 17 Φεβρ. έγινε η επίσημη τελετή υποδοχής και έναρξης της συνάντησης στο αμφιθέατρο του σχολείου Karstulan Lukio, παρουσία της Δ/ντριας του σχολείου, των εκπαιδευτικών, των μαθητών καθώς και του Δημάρχου της πόλης. Αμέσως μετά, στο σχολείο οι μαθητές των 4 χωρών παρουσίασαν εργασίες σχετικές με τον πολιτισμό, την Ιστορία και τις παραδόσεις των χωρών τους. Ακολούθησε περιήγηση στις εγκαταστάσεις του σχολείου και δραστηριότητες γνωριμίας των μαθητών μεταξύ τους στο παγοδρόμιο. Αμέσως μετά πραγματοποιήθηκε η πρώτη δίωρη πρόβα της χορωδίας.
Το βράδυ πήγαμε στο 200 ετών ξύλινο, παραδοσιακό σπίτι Krokyyla, όπου οι οικοδεσπότες μας είχαν ετοιμάσει ένα παραδοσιακό Χριστουγεννιάτικο γεύμα. Ακούσαμε και τραγουδήσαμε Χριστουγεννιάτικα τραγούδια και υποδεχτήκαμε τον Santa Claus που μας πρόσφερε δώρα.
Την Τρίτη 18 Φεβρ. το πρόγραμμα άρχισε με την πρόβα της χορωδίας και συνεχίστηκε με περπάτημα στο χιονισμένο δάσος. Ανεβήκαμε στο υψηλότερο σημείο της περιοχής από όπου απολαύσαμε πανοραμική θέα της περιοχής με τα αχανή δάση και τις παγωμένες λίμνες. Αργότερα στο σχολείο παρακολουθήσαμε ένα μουσικό workshop από την μουσικό του σχολείου.
Την Τετάρτη 19 Φεβρ. μετά την πρόβα της χορωδίας, επισκεφτήκαμε το Tuuri, ένα από τα μεγαλύτερα πολυκαταστήματα της Φινλανδίας. Το βράδυ περιελάμβανε barbeque και σάουνα δίπλα στη λίμνη.
Την Πέμπτη 20 Φεβρ. ξεκινήσαμε με επίσκεψη στο Δημοτικό σχολείο της πόλης και στο Δημαρχείο. Στη συνέχεια παρακολουθήσαμε μαθήματα στο σχολείο. Στην πρόβα που ακολούθησε έγινε και η ηχογράφηση των 4 τραγουδιών. Η τελική εκδήλωση και παράσταση της χορωδίας έγινε στο αμφιθέατρο του σχολείου, ?οπου παρακολουθήσαμε video σχετικά με την πόλη και το σχολείο της κάθε χώρας. Το βράδυ έγινε η αποχαιρετιστήρια εκδήλωση με απονομή των πιστοποιητικών και παραδοσιακό γεύμα.
Το πρόγραμμα ήταν καλά δομημένο και οργανωμένο και πρόσφερε στις επισκέπτριες χώρες γνώση, ψυχαγωγία και γνωριμία με τον Φινλανδικό τρόπο ζωής, την κουλτούρα και την παράδοση. Η διαμονή των μαθητών μας στις οικογένειες υπήρξε πλήρως ικανοποιητική και χωρίς προβλήματα.
Αξίζει να σημειώσουμε πως στο διαγωνισμό για το logo του προγράμματος, πλειοψήφισε η ελληνική πρόταση.
=========================================================
- Details
- Written by Super User
- Category: ERASMUS
- Hits: 952
Στο πλαίσιο του προγράμματος Erasmus+ "Creative schools" στο οποίο συμμετέχει το 4ο Γυμνάσιο Λιβαδειάς, πραγματοποιήθηκε η 1η συνάντηση στο Cardiff της Ουαλίας.Η ημέρα άφιξης στο Cardiff ήταν η 26η Ιανουαρίου 2020. Αμέσως μετά την άφιξή μας στο αεροδρόμιο μας περίμενε λεωφορείο και μας μετέφερε στο ξενοδοχείο που διαμείναμε για όλη τη διάρκεια της δραστηριότητας.
Την πρώτη μέρα εργασίας, στις 27/1/2020, συναντηθήκαμε όλοι οι συμμετέχοντες από όλα τα εταιρικά σχολεία και επισκεφθήκαμε το πρώτο Ουαλικό σχολείο το Gabalfa Primary. Στο σχολείο μας υποδέχθηκαν και μας ξενάγησαν στις ολοκαίνουριες εγκαταστάσεις τους και μας έδειξαν που γίνονται τα μαθήματα και οι δραστηριότητες. Στη συνέχεια μας συγκέντρωσαν στην αίθουσα προβολών όπου παρουσίασε η Διευθύντρια με την Υποδιευθύντρια τις δράσεις που εφαρμόζουν για την ανάπτυξη της δημιουργικότητας των μαθητών έτσι ώστε να μοιραστούν καλές πρακτικές μαζί μας. Στη συνέχεια χωριστήκαμε σε μικρές ομάδες και πήγαμε σε διαφορετικές τάξεις του σχολείου και συμμετείχαμε στην καθημερινή τους διδακτική τους διαδικασία. Μας έδωσαν τη δυνατότητα να μιλήσουμε και να ασχοληθούμε με τα παιδιά και διαπιστώσαμε ότι ενθαρρύνουν ποικιλοτρόπως τους μαθητές στο να εκφράζονται ελεύθερα και να συνεργάζονται με ομαδικό πνεύμα.
Την δεύτερη μέρα 28/1 επισκεφθήκαμε ένα ειδικό σχολείο, το Ty Gwyn Special School. Αρχικά έγινε μια παρουσίαση του σχολείου από τον Υποδιευθυντή και στη συνέχεια ακολούθησε προβολή των δημιουργικών δράσεων που μπορούν να εφαρμόσουν σε συγκεκριμένα παιδιά ανάλογα με την διανοητική και κινητική κατάστασή τους. Ξεναγηθήκαμε σε όλο το σχολείο το οποίο κάλυπτε μεγάλη έκταση και φιλοξενούσε 200 περίπου παιδιά. Η αναλογία ήταν 2 μαθητές προς 1 εκπαιδευτή χωρίς να υπολογίσουμε το ιατρικό και νοσηλευτικό προσωπικό. Μετά την ξενάγηση επιστρέψαμε στην αίθουσα εκδηλώσεων και η εκπαιδεύτρια μας έβαλε να παίξουμε ένα παιχνίδι για να αναδείξει πρακτικά την έννοια της δημιουργικότητας. Συνέχισε με μία παρουσίαση των αρχών της δημιουργικής έκφρασης στο σχολείο. Το απόγευμα της ίδιας μέρας οι διοργανωτές μας κάλεσαν να παρακολουθήσουμε κονσέρτο κλασσικής μουσικής στην Royal Welsh College of Music & Drama και με την ολοκλήρωσή της μας προσέφεραν γεύμα.
Την επόμενη μέρα 29/1 ήταν η επίσκεψη στο δημαρχείο της πόλης. Οι συντονιστές είχαν ορίσει αυτή τη μέρα ως κοινή συνάντηση όλων των εταίρων για συζήτηση και επίλυση πρακτικών και εκπαιδευτικών ζητημάτων του προγράμματος. Ορίστηκαν οι ημερομηνίες κινητικότητας, εξηγήθηκαν αναλυτικά τα είδη και η μορφή των παραδοτέων, οι υποχρεώσεις και η σειρά των δραστηριοτήτων ανά σχολείο και ανταλλάχθηκαν χρήσιμες απόψεις ως προς τα εργαλεία αξιολόγησης. Απαντήθηκαν απορίες από το συντονιστή και ανανεώθηκε το ραντεβού για την επόμενη συνάντηση.
Την επόμενη μέρα 30/1 επισκεφθήκαμε το Springwood Primary όπου μας υποδέχθηκε η Υποδιευθύντρια μαζί με την συντονίστρια δημιουργικών δραστηριοτήτων του σχολείου. Το σχολείο βρισκόταν σε μια αρκετά υποβαθμισμένη συνοικία με το 40% των παιδιών να δικαιούνται επιδόματα και δωρεάν γεύματα από το σχολείο. Το σχολείο ήταν αρκετά παλιό στις εγκαταστάσεις του με εμφανείς τις φθορές αλλά δεν του έλειπε κανένα τεχνολογικό εργαλείο ούτε υλικό διδασκαλίας και δραστηριοτήτων, αντίθετα υπήρχαν όλα σε πλεόνασμα. Αναφέρω επιγραμματικά ότι κάθε αίθουσα είχε 70 ιντσών οθόνη αφής για τον εκπαιδευτικό και για κάθε παιδί το σχολείο διέθετε από ένα ipad και πρόσβαση στο σχολικό intranet. Αυτό που ξάφνιαζε σε αυτό το σχολείο ήταν ότι δεν υπήρχαν καθόλου πόρτες στις αίθουσες διδασκαλίας παρά μόνο ανοίγματα που νοητά οριοθετούσαν την αίθουσα. Στην ουσία δεν υπήρξαν αίθουσες όπως τις έχουμε συνηθίσει. Αυτό μας έκανε μεγάλη εντύπωση διότι πραγματικά γινόταν μάθημα σε ανοιχτές αίθουσες! Μετά την περιήγηση στο σχολείο παίξαμε και εκεί ένα παιχνίδι ?energizer? και στη συνέχεια παρακολουθήσαμε τις δημιουργικές δράσεις του σχολείου τους. Στο σχολείο αυτό φοιτούσαν και παιδιά που βρίσκονταν στο φάσμα του αυτισμού και άλλα με ελαφρές διανοητικές αναπηρίες. Κάποια ήταν στις ίδιες αίθουσες με εκπαιδευτικό παράλληλης στήριξης που τα βοηθούσε. Το απόγευμα της ίδιας μέρας μας προσέφεραν δεύτερο γεύμα οι διοργανωτές.
Η τελευταία ημέρα 31/1 ήταν αφιερωμένη σε πολιτιστικές επισκέψεις σημείων και μνημείων ιδιαίτερου ενδιαφέροντος για την περιοχή. Επισκεφθήκαμε μεταξύ άλλων το μουσείο φυσικής ιστορίας, την πινακοθήκη, το κάστρο με παρουσίαση της τοπικής ιστορίας, το πάρκο και τους βοτανικούς κήπους.
Το Σάββατο 1/2/2020 επιστρέψαμε στην Λιβαδειά.
Συμπερασματικά, βιώσαμε δημιουργικές δραστηριότητες που καταλήγουν να επιτύχουν εκπαιδευτικούς στόχους του σχολείου και των μαθημάτων και κάποιες από αυτές τις πρακτικές θα μπορούσαν να εφαρμοστούν αυτούσιες ή με τροποποιήσεις και στις δικές μας διδασκαλίες. Τέλος, μας εξήγησαν το νέο αναλυτικό πρόγραμμα σπουδών που ψηφίστηκε στη χώρα τους και προβλέπει πλήρη εφαρμογή τέτοιων δραστηριοτήτων και μετατροπή του εκπαιδευτικού σε υποστηρικτή(facilitator).
=========================================================
- Details
- Written by Super User
- Category: ERASMUS
- Hits: 943
Το 4ο Γυμνάσιο Λιβαδειάς, στο πλαίσιο του Ευρωπαϊκού προγράμματος Erasmus+ Forests: "Discovering and exploring the forest by head, heart and hands" πραγματοποίησε εκπαιδευτική επίσκεψη στο ΚΠΕ Στυλίδας-Υπάτης, τη Δευτέρα 9-12-2019. Η ομάδα αποτελείτο από 18 μαθητές και 3 εκπαιδευτικούς.
Αρχικά επισκεφτήκαμε τις εγκαταστάσεις της Υπάτης, όπου έγινε ξενάγηση από τους υπευθύνους του κέντρου στις αίθουσες του κτηρίου και στο υλικό των προγραμμάτων που εκπονεί το ΚΠΕ.
Ακολούθως ανεβήκαμε στο χωριό Λυχνός όπου πραγματοποιήθηκε περίπατος στον Εθνικό Δρυμό της Οίτης και γνωριμία με τη χλωρίδα και τη πανίδα της.
Στη διάρκεια του περιπάτου τα παιδιά πήραν μέρος σε αρκετά εκπαιδευτικά παιχνίδια, συνέλεξαν υλικό από το δάσος και ήρθαν βιωματικά σε επαφή μαζί του.
Ακολούθησε επίσκεψη στη Μονή Αγάθωνος και στο Μουσείο Φυσικής Ιστορίας που στεγάζεται εκεί. Η αναχώρηση από τη Μονή σήμανε και την επιστροφή στο σχολείο.
Page 3 of 5