Καλώς ορίσατε !                  

Σας καλωσορίζουμε στο δικτυακό τόπο του "Πλουτάρχειου" 4ου Γυμνασίου Λιβαδειάς. Εδώ θα βρείτε πληροφορίες που αφορούν το σχολείο, τους μαθητές, τους καθηγητές, δράσεις των μαθητών και πολλά άλλα ενδιαφέροντα. Καλή πλοήγηση!

Σχέδιο Δράσης: «Χρώματα και αρώματα στην αυλή του σχολείου μας»

Άξονας: Ηγεσία - Οργάνωση και διοίκηση της σχολικής μονάδας

Ομάδα  Δράσης: Βαμβίνη Ελένη, Μάρκου Αγλαϊα, Πολύζος Γιώργος, Φαράντος Δημήτρης, Νικολοπούλου Μίνα, οι μαθητές της Β1 τάξης.

1

Μετά τη συγκρότηση της ομάδας δράσης και την ανάληψη του δείκτη που σχετίζεται με την αξιοποίηση των σχολικών χώρων, έγινε σύσκεψη της ομάδας και αποφασίστηκε το πλαίσιο της δράσης, που είναι η διαμόρφωση και ο εξωραϊσμός του προαύλιου χώρου του σχολείου μας, με τη δημιουργία πρασίνου, που θα περιλαμβάνει φυτά, δέντρα, θάμνους , πόες και παχύφυτα, που ευδοκιμούν στη χώρα μας και ευρύτερα στις μεσογειακές περιοχές. Μέσα από ερωτηματολόγιο διερευνήθηκαν οι γνώσεις των μαθητών πάνω στο συγκεκριμένο θέμα καθώς και ποια φυτά θα επιθυμούσαν οι ίδιοι να δουν στο χώρο του σχολείου.

Δείτε το ερωτηματολόγιο

 

Βασικός στόχος ήταν ο καλλωπισμός του εξωτερικού χώρου του σχολείου μας, ώστε να είναι ευχάριστος σε όλες τις αισθήσεις. 5

Οι μαθητές που  ασχολήθηκαν με το συγκεκριμένο εγχείρημα, γνώρισαν  τη διαδικασία της φύτευσης, συντήρησης και φροντίδας των φυτών, έμαθαν  τα κύρια συστατικά του εδάφους και πότε αυτό είναι κατάλληλο ώστε τα φυτά να βλαστήσουν και να αναπτυχθούν σωστά, ποια είναι η κατάλληλη εποχή για φύτευση και όλες τις παραμέτρους ώστε να επιτευχθεί το επιθυμητό αποτέλεσμα.

Στη διάρκεια αυτής της διαδικασίας επιτεύχθηκαν επιμέρους στόχοι όπως:

6Να διευρύνουν οι μαθητές τις γνώσεις τους σχετικά με την ελληνική και γενικά τη μεσογειακή χλωρίδα.

Να γνωρίσουν τα επαγγέλματα του γεωπόνου και του αρ-χιτέκτονα κήπων.

Να αναπτύξουν πνεύμα συνεργασίας και καλής επικοινωνίας.

Να υιοθετήσουν μια περιβαλλοντικά υπεύθυνη συμπεριφορά.

Να αναπτύξουν τη δημιουργική τους φαντασία,7 ακολουθώντας στρατηγικές για την επίλυση τυχόν προβλημάτων.

Να αναπτύξουν την αισθητική τους και να γνωρίσουν την αρμονία της φύσης.

Σε πρώτη φάση αποφασίστηκε η φύτευση σχοίνου και μυρτιάς.

Κατά δεύτερον φυτεύθηκαν στις γωνίες των παρτεριών παχύφυτα , που αντέχουν σε όλες τις καιρικές συνθήκες και αναπτύσσονται σχετικά γρήγορα.

Για την υλοποίηση της δράσης μας, αρχικά φροντίσαμε να δημιουργηθεί πρόσφορο έδαφος καθαρίζοντας τους κήπους από τα αγριόχορτα και σκαλίζοντας το χώμα.

8Ζητήσαμε τις συμβουλές ειδικού. Επισκέφθηκε το σχολείο μας14 γεωπόνος και μας ενημέρωσε για τα είδη των φυτών που θα μπορούσαν να ευδοκιμήσουν στο χώρο του σχολείου μας, καθώς και για τους τρόπους σποράς, φύτευσης και φροντίδας τους.

Εν συνεχεία φυτέψαμε σχίνους και μυρτιές στα παρτέρια του κήπου, στην κυρίως, αλλά και στην πίσω αυλή του σχολείου. Στα μικρά παρτέρια υπάρχουν λεβάντες, δενδρολίβανοι και γεράνια.

Σε έξι σημεία του κήπου τοποθετήθηκαν σφένδαμοι.

Δημιουργήθηκε φυτώριο, σε εσωτερικό χώρο του σχολείου. Οι μαθητές ανέλαβαν να φυτέψουν9 σπόρους διαφόρων καλλωπι-στικών φυτών, όπως βιολέττες, πανσέδες, μαργαρίτες κλπ, και να φροντίσουν για την ανάπτυξή τους , ποτίζοντάς τα σε τακτά χρονικά διαστήματα. 11Κάποια φυτά αναπτύχθηκαν σύντομα, ενώ άλλα καθυστέρησαν. Στην αρχή της άνοιξης μεταφυτεύτηκαν στον κήπο του σχολείου.

Οι μαθητές , με την καθοδήγηση και υπό την επίβλεψη των υπεύθυνων καθηγητών , φρόντισαν τους κήπους σκαλίζοντας το έδαφος και ποτίζοντας τα φυτά και τα δέντρα.

13

 

=========================================================

 

 

vaggou1  vaggou2

 

 

 

 

 

 

Στο πλαίσιο του μαθήματος Εργαστήρια Δεξιοτήτων και συγκεκριμένα στην υποθεματική ενότητα: Γνωρίζω το σώμα μου-Σεξουαλική Διαπαιδαγώγηση, την Τρίτη 21 Μαΐου 2024 η μαιευτήρας-γυναικολόγος Κα Βάγκου Κατερίνα έδωσε διάλεξη με θέμα: ''Σεξουαλικά Μεταδιδόμενα Νοσήματα-Τρόποι πρόληψης''.

vaggou3

Τη εξαιρετικά ενδιαφέρουσα διάλεξη παρακολούθησαν μαθητές της Β' Γυμνασίου του σχολείου μας.

 

=========================================================

Το σχολείο μας συμμετέχοντας στο πρόγραμμα Erasmus+ ανταλλαγής μαθητών/τριών με θέμα την περιβαλλοντική συνείδηση και το πρόβλημα των πλαστικών, που διοργάνωσε η Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Βοιωτίας στο πλαίσιο της διαπίστευσης Erasmus+, την εβδομάδα 13-18 Μαΐου 2024 φιλοξένησε στη Λιβαδειά εκπαιδευτικούς και μαθητές από σχολεία της Βαρκελώνης.

Πατήστε εδώ:

 Δείτε την φωτοπαρουσίαση:

 

=========================================================

1

Το σχολείο μας συμμετείχε σε πρόγραμμα Erasmus+ ανταλλαγής επτά μαθητών/τριων στην Βαρκελώνη με θέμα την Περιβαλλοντική συνείδηση και το πρόβλημα των πλαστικών.

 

8

9Την ανταλλαγή διο-ργάνωσε η Διεύθυ-νση Δευτεροβά-θμιας Εκπαίδευσης Βοιωτίας στο πλαί-σιο της διαπίστευ-σης Erasmus+ από 22 μέχρι 26 Απρι-λίου 2024. Οι μα-θητές/τριες μας φιλοξενήθηκαν σε οικογένειες μαθη-τών από το σχολείο της Βαρκελώνης και απόλαυσαν την ισπανική φιλοξενία. Οι καθημερινές δραστηριότητες έγιναν εντός και εκτός σχολείου με στόχο να καλύψουν όσο περισσότερα θέματα γύρω από το περιβάλλον και την προστασία του. Ενδεικτικά οι δραστηριότητες περιλάμβαναν επίσκεψη σε Κέντρο περίθαλψης θαλασσίων ζώων, 7σε παραλίες για συλλογή και μέτρηση της ποσότητας μικροπλαστικών, σε επανάχρηση πλαστικών για δημιουργία έργων τέχνης, σε ανακύκλωση υλικών και στη δημιουργία σχολικών κήπων με λαχανικά. Το πρώτο μέρος του προγράμματος με αποστολή στη Βαρκελώνη ολοκληρώθηκε με απόλυτη επιτυχία και ικανοποίηση από τους μαθητές/τριες και αναμένουμε την υποδοχή των μαθητών/τριών του ισπανικού σχολείου στις 13 Μαΐου για να ολοκληρώσουμε τις δραστηριότητες του προγράμματος.

4

5

 12

Δείτε την φωτοπαρουσίαση:

=========================================================

1

Ολοκληρώθηκαν με επιτυχία οι ενδοσχολικοί αγώνες πετοσφαίρισης (volley) 4Χ4  και χειροσφαίρισης (handball) 6Χ6 (μεικτών ομάδων) στο σχολείο μας όπως ήταν προγραμματισμένοι για το 2ο τετράμηνο, βάσει της σχετικής προκήρυξης του ΥΠΑΙΘΑ.

2

 

Οι αγώνες ήταν επιτυχημένοι χάρη στον ενθουσιασμό των συμμετεχόντων μαθητών, δόθηκε έμφαση στο «Ευ Αγωνίζεσθαι» και είχαν ευεργετικά αποτελέσματα στην κοινωνικοποίηση των μαθητών

3

4

 

=========================================================

Στο πλαίσιο  των   δράσεων του Συλλογικού Προγραμματισμού της Σχολικής μονάδας/ Άξονας: Σχολείο και κοινότητα/ Δείκτης: Ενίσχυση σχέσεων και επιδίωξη συνεργασιών με φορείς / με τίτλο « Κλιματική Αλλαγή – Οικολογική  Συνείδηση – Ανακύκλωση» αναπτύχθηκαν οι δράσεις:

1.      Την Τετάρτη 24/04/24 Διάλεξη με θέμα: «Κλιματική αλλαγή. Τι γνωρίζουμε σήμερα» από τον καθηγητή Φυσικής και Μετεωρολογίας του Πανεπιστημίου Πατρών κο Αργυρίου Α.

1α

1β

2.      Δραστηριότητα συλλογής απορριμμάτων στον περιβάλλοντα χώρο του σχολείου από μαθητές Β2 και Β3 τμημάτων

2α

2β

3.      Ανάδειξη της χρήσης του ποδηλάτου ως ενδεδειγμένου μέσου κυκλοφορίας και μεταφοράς  των μαθητών από και προς το σχολείο (Β2 και Β3)

3

3β

 

=========================================================