Στο μάθημα των Αγγλικών οι μαθητές του σχολείου μας δημιούργησαν ένα Χριστουγεννιάτικο περιοδικό.Συμμετείχαν όλες οι τάξεις του σχολείου. Ζωγράφισαν, έγραψαν και αναζήτησαν υλικό για τα Χριστούγεννα. Αρωγοί στην εργασία τους ήταν οι δύο καθηγήτριες της Αγγλικής Γλώσσας.

XMAS MAGAZINEfoto2

Δείτε το περιοδικό ΕΔΩ.

 

=========================================================

Την Πέμπτη 8 Δεκεμβρίου 2022 η Περιβαλλοντική Ομάδα του σχολείου επισκέφτηκε ελαιοτριβείο της περιοχής Λιβαδειάς. Οι μαθητές ξεναγήθηκαν στο χώρο και παρακολούθησαν, με πολύ ενδιαφέρον, όλη τη διαδικασία της παραγωγής του ελαιολάδου.

el 4

 

el 2

 

=========================================================

Το Πλουτάρχειο 4ο Γυμνάσιο Λιβαδειάς ευχαριστεί την εταιρεία MYTILINEOS  και τον Οργανισμό Εκπαιδευτικής Ρομποτικής και Επιστήμης WROHellas για τη χορηγία του kitΑνανεώσιμων Πηγών Ενέργειας   ‘’GIGOLightandSolarEnergy’’ και ‘’GIGOWindPower’’,καθώς και το STEM Education για την κατάρτιση -μέσω webinars- των εκπαιδευτικών του σχολείου μας. Το εκπαιδευτικό πακέτο αξιοποιήθηκε από την κοινότητα του σχολείου μας στο πλαίσιο της διδασκαλίας των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας  και συγκεκριμένα στα μαθήματα  «Εργαστήρια Δεξιοτήτων» και  «Τεχνολογία».

 Hand Powered Fan Χειροκίνητος Ανεμιστήρας 4Μicro Wind Turbine Μικρή Ανεμοτουρμπίνα 13 1  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Wind Power Measurer Aνεμόμετρο 3

 

========================================================= 

Την Παρασκευή 27/5/22 αντιπροσωπεία του 15μελούς Συμβουλίου μαθητών του σχολείου μας επισκέφτηκε ιδρύματα της πόλης μας  -το Γηροκομείο της Εστίας Μητέρας και το Ορφανοτροφείο "Αγία Ταβιθά"- και προσέφερε με γενναιοδωρία και αγάπη χρηματικό ποσό που είχαν συλλέξει από εκδηλώσεις  κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους. Οι επισκέψεις πρόσφεραν χαρά τόσο στους ηλικιωμένους συμπολίτες μας όσο και στη Διοίκηση και τους τρόφιμους του Ορφανοτροφείου.IMG 20220527 091757

 

========================================================= 

Το σχολείο μας πραγματοποίησε ημερήσια εκδρομή στο Βόλο την Τετάρτη 13 Απριλίου 2022 με όλα τα πρωτόκολλα Covid-19.

Η Α’ τάξη επισκέφτηκε το Αρχαιολογικό Μουσείο Βόλου όπου (σε δύο διαφορετικές ομάδες) ξεναγήθηκε από αρχαιολόγο-ξεναγό συνοδεία του σχετικού με την επίσκεψη ερωτηματολογίου.

ΜΟΥΣΕΙΟ

Η Β’ τάξη πραγματοποίησε φυσιολατρικό περίπατο στην Δράκεια συνοδεία «οδηγού βουνού».

ΔΡΑΚΕΙΑ

Η Γ’ τάξη επισκέφτηκε το Πανεπιστήμιο όπου παρακολούθησε στο αμφιθέατρο παρουσίαση από καθηγητή Ρομποτικής και STEM.

ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ

Μετά τις επισκέψεις ακολούθησε γεύμα στα Καλά Νερά, δίπλα στη θάλασσα.

 

=========================================================

Στις 15 & 16 Μαρτίου 2022, στο πλαίσιο των δράσεων του ευρωπαϊκού προγράμματος Erasmus+ με τίτλο “Discovering and exploring the forest by head, heart and hands” μαθητές με τους συνοδούς καθηγητές τους συμμετείχαν σε δράσεις που πραγματοποιήθηκαν από το Κέντρο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης Μουζακίου. Συγκεκριμένα την πρώτη μέρα έγινε η ξενάγηση στο Κέντρο και παρουσίαση των δράσεών του.

1

Ακολούθησε παρουσίαση του οικοσυστήματος της περιοχής που περιλαμβάνει δασικές εκτάσεις και υδάτινα στοιχεία λόγω του ποταμού Πάμισου. Μετά την ολοκλήρωση των παρουσιάσεων στο Κέντρο η ομάδα κατευθύνθηκε για δράσεις στο πεδίο και ανέβηκε το μονοπάτι του Αη-Λιά μέσα σε βελανιδιές, οξιές και πεύκα.

1A

Στη διαδρομή εφαρμόστηκαν τεχνικές προσανατολισμού χωρίς πυξίδα και ανάγνωση χαρτών. Στη συνέχεια εξηγήθηκε η χρησιμότητα του επικείμενου έργου του υδροηλεκτρικού σταθμού παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας. Κατά τη διαδρομή έγιναν στάσεις για παρατήρηση της χλωρίδας με αναγνώριση βρώσιμων χόρτων και φαρμακευτικών βοτάνων και αναφορές στη χρησιμότητά τους.

2

Τη δεύτερη ημέρα το πρόγραμμα περιείχε δράσεις στην Λίμνη Πλαστήρα. Στη διαδρομή έγιναν στάσεις στην ρυθμιστική λίμνη και στον υδροηλεκτρικό σταθμό που τροφοδοτείται με νερό από την λίμνη κατά τους θερινούς μήνες. Αναγνωρίστηκαν τα αρδευτικά κανάλια που ενεργοποιούνται τους θερινούς μήνες και η αξία της λίμνης για τον θεσσαλικό κάμπο και την αύξηση παραγωγής του. Έγιναν στάσεις στις διαφορετικές ζώνες βλάστησης και αναγνωρίστηκε η πανίδα σε κάθε ζώνη. Η επίσκεψη στον βοτανικό κήπο του Δήμου Λίμνης Πλαστήρα στις όχθες της λίμνης είχε ιδιαίτερη αξία διότι όλα τα τοπικά φυτά, θάμνοι και δένδρα βρίσκονται στο χώρο και με τη βοήθεια των νέων τεχνολογιών έγινε ξενάγηση στα περίπου 120 είδη που βρίσκονται στην περιοχή.

3

Η επόμενη στάση ήταν στο φράγμα της λίμνης όπου έγινε ξενάγηση και αναφορά στο όραμα του Νικολάου Πλαστήρα και στην σκοπιμότητα κατασκευής του για την άρδευση του θεσσαλικού κάμπου. Η ξενάγηση ολοκληρώθηκε με επίσκεψη στις όχθες της λίμνης στο χωριό Λαμπερό και στην ομώνυμη πλαζ. Στο πρόγραμμα “Discovering and exploring the forest by head, heart and hands” συμμετέχουν μαθητές από το σχολείο μας μαζί με αντίστοιχους μαθητές από σχολεία της Ιταλίας, Ισπανίας και Γερμανίας.

4

 

=========================================================

ΤΟ ΕΝΑΥΣΜΑ ΚΑΙ ΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ

Κατά το προηγούμενο σχολικό έτος 2020-21 -και με αφορμή τα 200 χρόνια από τον Αγώνα της Εθνικής Ανεξαρτησίας- το σχολείο μας, το Πλουτάρχειο 4ο Γυμνάσιο Λιβαδειάς έλαβε μέρος στο  διαγωνισμό που προκηρύχθηκε από την Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Στερεάς Ελλάδας με θέμα «Το αποτύπωμα του 1821 στον τόπο μου».  Αυτό αποτέλεσε το έναυσμα για να ασχοληθούμε λίγο περισσότερο με την τοπική μας ιστορία και να υποβάλλουμε ένα πρόγραμμα στο Διαγωνισμό που έχει σαν τίτλο του:  «Η επαρχία της Λιβαδειάς στην Επανάσταση»

Ανάμεσα στις ιδέες που προτάθηκαν από τους μαθητές και τους επιβλέποντες καθηγητές, προκρίθηκε η δημιουργία ενός blogspot το οποίο περιέχει ένα διαδραστικό χάρτη του νομού Βοιωτίας με ιδιαίτερο ενδιαφέρον στην περιοχή της Λιβαδειάς και περιοχών της επαρχίας Λιβαδειάς. Στο χάρτη  υπάρχουν σημεία ενδιαφέροντος (πινέζες) που περιέχουν υλικό-εργασίες των μαθητών του σχολείου μας. Το  υλικό αυτό ανήκει σε διάφορες κατηγορίες, όπως  κείμενα αναφερόμενα σε μάχες, βιογραφίες αγωνιστών, ζωγραφικά έργα μαθητών σχετικά με τον Αγώνα της Ανεξαρτησίας και σχετικά τραγούδια. Με την συνεργασία μαθητών και καθηγητών  αναπτύχθηκε το υλικό,  έγινε η σχετική επιλογή  η οποία και αναρτήθηκε στο διαδραστικό χάρτη που αποτέλεσε την πρότασή του σχολείου στο Διαγωνισμό.

IMG 20211023 150053

ΑΝΑΠΤΥΞΗ  ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΚΑΙ ΟΦΕΛΗ

Η ομάδα των μαθητών που ασχολήθηκε  αποτελείτο από 25 περίπου μαθητές και από τις τρεις τάξεις του σχολείου υπό την καθοδήγηση έξι (06) καθηγητών.

Αν και η περσινή χρονιά ήταν δύσκολη -το σχολείο λειτούργησε για μεγάλο διάστημα  με Εξ Αποστάσεως Διδασκαλία- το θέμα της δράσης  καθώς και η πρωτότυπη αποτύπωση του προκάλεσε το έντονο ενδιαφέρον μαθητών και καθηγητών από την αρχή,  οι οποίοι εργάσθηκαν και συνεργάσθηκαν με ζήλο.

Πηγές άντλησης  υλικού  της τοπικής ιστορίας μας υπήρξαν : Βιβλία Ιστορίας, Ιστορικές μελέτες, Βιογραφίες Αγωνιστών, έρευνα στην τοπική Βιβλιοθήκη της πόλης μας. Οι μαθητές εμπνεύστηκαν επίσης από πορτραίτα αγωνιστών της εποχής, αποτυπώσεις μαχών του Αγώνα από έργα που υπάρχουν σε Πινακοθήκες και Μουσεία, μυήθηκαν στην παραδοσιακή  Δημοτική μουσική για να επιλέξουν σχετικά τραγούδια.

DSC 6278

Από τεχνικής άποψης για την κατασκευή του διαδραστικού χάρτη χρησιμοποιήθηκε το “Wordpress” ως πλατφόρμα φιλοξενίας και τα γραφικά παρουσίασης των σημείων ενδιαφέροντος σχεδιάστηκαν από την αρχή και τοποθετήθηκαν στο εργαλείο “Thinklink” που υποστηρίζει διαδραστικούς χάρτες και ενσωματώθηκε στο Wordpress.

Όλα τα κείμενα που εμφανίζονται στο χάρτη μπορούν να αναγνωστούν και ξεχωριστά υπό μορφή άρθρου για διευκόλυνση στην ανάγνωση.

Η εμπειρία της συμμετοχής στο πρόγραμμα υπήρξε πολύτιμη: Οι μαθητές εμπλούτισαν τις ιστορικές τους γνώσεις, είχαν την ευκαιρία να συνδεθούν με τις ιστορικές μνήμες του τόπου μας, γεγονός σημαντικό, διότι γνωρίζοντας τις θυσίες και τους κόπους που κατέβαλαν οι πρόγονοι μας μπορούμε καλύτερα να εκτιμήσουμε τόσο την συλλογική προσπάθεια του παρελθόντος όσο και τα αγαθά που απολαμβάνουμε σήμερα. Επίσης συνέβαλε στην ευαισθητοποίηση για το μέλλον και την πορεία του τόπου μας. Ανέπτυξαν επίσης  δεξιότητες ζωής (όπως επικοινωνίας, υπευθυνότητας, συνεργασίας), δεξιότητες τεχνολογίας και δεξιότητες του νου (όπως δημιουργικότητα και παραγωγή σκέψη).

Ήταν μια ωραία συλλογική προσπάθεια και εμπειρία και η  επιβράβευση της από την Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Στερεάς Ελλάδας γεμίζει το σχολείο μας με υπερηφάνεια, χαρά και τιμή.

Επισκεφτείτε το blog του σχολείου μας ΕΔΩ:


=========================================================

 

Το σχολείο μας πραγματοποίησε την Τρίτη 13 Απριλίου 2021  «διαδικτυακό ημερήσιο περίπατο» με ξενάγηση live στην Κωνσταντινούπολη.

Μαθητές και εκπαιδευτικοί πήραν μια γεύση από Κωνσταντινούπολη και είχαν την ευκαιρία να ξεναγηθούν  -από ειδικευμένο ξεναγό- στα μνημεία της Πόλης.7

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ

Από την παλαιά ελληνική συνοικία στο Φανάρι , εκεί που σήμερα βρίσκεται το ελληνικό ομογενειακό σχολείο η Μεγάλη του Γένους Σχολή, «περπατήσαμε» στην ελληνική συνοικία και  καταλήξαμε στην αυλή του Οικουμενικού Πατριαρχείου Κωνσταντινουπόλεως στο Φανάρι.

Ξεναγηθήκαμε  στον ιερό ναό του Αγίου Γεωργίου.

9

Αναχωρήσαμε  με  αυτοκίνητο και διασχίσαμε τον Κεράτιο κόλπο,  κάναμε στάση στην Παναγία των Βλαχερνών εκεί που πρωτοεψάλλη ο Ακάθιστος Ύμνος το 626 μ.Χ. Είδαμε το αγίασμα και την περίφημη καρκινική γραφή ΝΙΨΟΝ ΑΝΟΜΗΜΑΤΑ ΜΗ ΜΟΝΑΝ ΟΨΙΝ. Περιήγηση και ξενάγηση στο  ναό.

1

Συνεχίσαμε  πάλι με  αυτοκίνητο και  ξεναγηθήκαμε  καθ´ οδόν στα χερσαία βυζαντινά τείχη, στην Κερκόπορτα, στην πύλη Αδριανουπόλεως και  καταλήξαμε στην Σταυροπηγιακή Μονή Ζωοδόχου Πηγής (Μπαλουκλιώτισα).  Είδαμε το αγίασμα και ακούσαμε την ιστορία των ψαριών που έψηνε ο μοναχός και ζωντάνεψαν με την άλωση της Κωνσταντινούπολης. Είδαμε τους τάφους των πατριαρχών και των ευεργετών, την αυλή στολισμένη με ταφόπλακες στην Καραμανλίδικη γραφή όπως και το εσωτερικό της εκκλησίας.

10

Περάσαμε από τα Θαλάσσια τείχη της Κωνσταντινούπολης (Επταπύργιο/Γεντί Κουλέ) με τελικό προορισμό την Αγία Σοφία, το σύμβολο του Βυζαντίου. Εκεί ο ξεναγός μας μίλησε για την ιστορία του απαράμιλλου αυτού μνημείου της ανθρωπότητας, την αρχιτεκτονική της, είδαμε τα πανέμορφα ψηφιδωτά της και τον επιβλητικό της τρούλο.2

4

5

8

Ήταν μια όμορφη και διαφορετική εκδρομή. Ένα ταξίδι που θα θέλαμε να το κάνουμε και στην πραγματικότητα.  

 

=========================================================

Η 6η Μαρτίου έχει καθιερωθεί από το Υπουργείο Παιδείας ως Πανελλήνια Ημέρα κατά της σχολικής βίας και του εκφοβισμού («school bullying»).
Ο όρος «εκφοβισμός και βία στο σχολείο» (school bullying) περιγράφει μια κατάσταση, κατά την οποία ασκείται εσκεμμένη και επαναλαμβανόμενη βία και επιθετική συμπεριφορά σε μαθητές από συμμαθητές τους, με σκοπό την πρόκληση σωματικού και ψυχικού πόνου, εντός και εκτός σχολείου.

2

1

 

3 1

 

Για περισσότερη ενημέρωση επί του θέματος, πατήστε ΕΔΩ:

 

 

=========================================================