45 χρόνια πέρασαν από την φοιτητική εξέγερση στο Πολυτεχνείο στις 17 Νοέμβρη του 1973, που σηματοδότησε το τέλος της επτάχρονης δικτατορίας στη χώρα μας. Το σχολείο μας γιόρτασε την επέτειο αποδίδοντας τιμή σε όσους αγωνίστηκαν ή έχασαν τη ζωή τους την σκοτεινή εκείνη περίοδο της ιστορίας μας.

==========================================================

Την Παρασκευή 26/10/2018 γιορτάσαμε στο σχολείο μας την εθνική επέτειο της 28ης  Οκτωβρίου. Στο πρώτο μέρος της εκδήλωσης  έγινε η γιορτή της σημαίας, η παράδοσή της στη σημαιοφόρο του σχολείου μας και η απονομή των βραβείων και αριστείων στους διακριθέντες μαθητές του περασμένου σχολικού έτους. Ακολούθησε το αφιέρωμα στην εθνική επέτειο. Οι μαθητές που συμμετείχαν , οι υπεύθυνες καθηγήτριες κ. Πανουργιά, κ. Βαμβίνη και κ. Νικολοπούλου, μας παρουσίασαν μια όμορφη γιορτή με ποιήματα και πεζά μεγάλων μας λογοτεχνών και τραγούδια αφιερωμένα στη μεγάλη εποποιία του λαού μας το 1940. Συγχαρητήρια σε όλους!

===============================================================

Την Παρασκευή 18 Μαΐου το σχολείο μας πραγματοποίησε την ετήσια μονοήμερη εκδρομή του σχολικού έτους 2017-18. Προορισμός μας : Βόλος - Μηλιές Πηλίου. Η αναχώρηση έγινε στις 6:30 το πρωί. Φτάνοντας στο Βόλο, πήραμε το δρόμο για τα Λεχώνια όπου μας περίμενε το φημισμένο τρενάκι του Πηλίου. Οι μισοί μαθητές με το τρενάκι και οι άλλοι μισοί με το λεωφορείο κατευθύνθηκαν προς το Πηλιορείτικο χωριό Μηλιές. Στην κεντρική πλατεία του χωριού απολαύσαμε λίγες ώρες χαλάρωσης κάτω από αιωνόβια πλατάνια και έχοντας μπροστά μας την υπέροχη θέα του Παγασητικού κόλπου.

ΜΗΛΙΕΣΣτην πλατεία του χωριού υπάρχει η ιστορική Βιβλιοθήκη των Μηλιών και ο ναός των Παμμεγίστων Ταξιαρχών. Μετά από μια μικρή βόλτα στη γειτονική Βυζίτσα, κατεβήκαμε στο Βόλο χρησιμοποιώντας και πάλι το τρενάκι και τα λεωφορεία με αντίστροφο τρόπο. Χαρήκαμε τη βόλτα στην προκυμαία της πρωτεύουσας της Μαγνησίας για σύντομο χρονικό διάστημα πριν πάρουμε το δρόμο της επιστροφής.

ΣΤΗ ΒΥΖΙΤΣΑ

Μηλιές: Οι Μηλιές είναι ορεινό χωριό του νοτίου Πηλίου, χτισμένο σε 400 m. Είναι έδρα του Δήμου Μηλεών και έχει 636 κατοίκους. Εδώ υπάρχει η εκπληκτική βιβλιοθήκη «Ψυχής Άκος» (θεραπεία ψυχής), που ιδρύθηκε το 1814 και λειτουργεί μέχρι σήμερα με περισσότερα από 3500 σπάνια βιβλία και ιστορικά κειμήλια. Στην πλατεία του χωριού υπάρχει η εκκλησία των Παμμεγίστων Ταξιαρχών, η οποία ανακαινίστηκε το 1741,ενώ είναι άγνωστο το πότε χτίστηκε πρώτη φορά και από ποιόν. Η εκκλησία αποτελεί χαρακτηριστικό δείγμα της τοπικής παραδοσιακής αρχιτεκτονικής και διαθέτει αξιόλογες μεταβυζαντινές αγιογραφίες.

Το τρενάκι : Στις Μηλιές καταλήγει ένας σιδηρόδρομος που κατασκευάστηκε στα τέλη του 19ου αιώνα από τον Εβαρίστο ντε Κίρικο, πατέρα του διάσημου υπερρεαλιστή ζωγράφου Τζόρτζιο Ντε Κίρικο. Το τρενάκι του Πηλίου, γνωστό παλιότερα ως «Μουντζούρης», έχει χαρακτηριστεί διατηρητέο ιστορικό μνημείο. Το 1996 και μετά από παύση 25 ετών τέθηκε ξανά σε λειτουργία καλύπτοντας συνολικά μια διαδρομή 16 χιλιομέτρων, από τα Λεχώνια μέχρι τις Μηλιές, προσφέροντας στον επιβάτη την ευκαιρία να απολαύσει τη μοναδική φυσική ομορφιά του τοπίου και τις περίτεχνες αρχιτεκτονικές κατασκευές, από τον Απρίλιο μέχρι τον Οκτώβριο. Η οργιώδης βλάστηση, η θέα στον Παγασητικό, τα τοξωτά γεφύρια, οι μικρές σήραγγες και η σιδερένια γέφυρα του ντε Κίρικο αποτελούν τα βασικά στοιχεία για μια από τις ωραιότερες διαδρομές στην Ευρώπη. Πηγή: Βικιπαίδεια

Δείτε φωτογραφίες:

==============================================================

IMG 20180507 105911Εξαιρετικά και ευφάνταστα τα έργα των μαθητών της Α΄τάξης του σχολείου μας και αυτή τη σχολική χρονιά, υπό την καθοδήγηση του καθηγητή τους κ. Β. Πανουργιά. Απολαύστε τα:

===============================================================

Η Περιβαλλοντική ομάδα του Πλουτάρχειου 4ου  Γυμνασίου Λιβαδειάς πραγματοποίησε εκπαιδευτική επίσκεψη στη Θεσσαλονίκη μεταξύ 10 και 12 Μαΐου 2018, στο ΚΠΕ Ελευθερίου-Κορδελιού. Η επίσκεψη έγινε στο πλαίσιο του περιβαλλοντικού προγράμματος ανακύκλωσης με τίτλο «Η μετά θάνατον ζωή των σκουπιδιών» το οποίο το σχολείο υλοποιεί κατά την τρέχουσα σχολική χρονιά.Στο πρόγραμμα συμμετείχαν μαθητές της Α΄και Β΄τάξης.

ΑΓΑΛΜΑ Μ. ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ

Στην εκδρομή έλαβαν μέρος 43 μαθητές των Α' και Β' τάξεων του καθώς και μέλη της θεατρικής ομάδας του σχολείου, συνοδευόμενοι από τρεις εκπαιδευτικούς. Την πρώτη μέρα επισκέφτηκαν το μουσείο της Βεργίνας όπου ξεναγήθηκαν στα θαυμαστά ευρήματα των βασιλικών τάφων των Μακεδόνων βασιλέων. Την δεύτερη μέρα παρακολούθησαν το σχετικό με την ανακύκλωση πρόγραμμα στο ΚΠΕ Κορδελιού με παρουσιάσεις από τους υπευθύνους του κέντρου, συζήτηση και δράσεις. Η δεύτερη μέρα ολοκληρώθηκε με παρακολούθηση θεατρικής παράστασης.

ΚΠΕ 2

Την τρίτη μέρα επισκέφτηκαν το Βυζαντινό Μουσείο της Θεσσαλονίκης και πραγματοποίησαν επισκέψεις στον Λευκό Πύργο, στο Επταπύργιο και στην εκκλησία του Αγίου Δημητρίου με ξεναγήσεις συνοδευόμενες από τα αντίστοιχα ερωτηματολόγια.

ΚΠΕ 3

Η ομάδα των μαθητών ανταποκρίθηκε εξαιρετικά στις απαιτήσεις του εκπαιδευτικού προγράμματος και η συμπεριφορά τους ήταν άψογη από κάθε άποψη.

Οι στόχοι του προγράμματος επιτεύχθηκαν με τον καλύτερο τρόπο, ο βαθμός ικανοποίησης μαθητών και εκπαιδευτικών υπήρξε υψηλός.

Δείτε περισσότερες φωτογραφίες:

==========================================================

Μεταξύ Δευτέρας 30 Απριλίου και Παρασκευής 4 Μαίου 2018 πραγματοποιήθηκε στο σχολείο μας «Η Θεματική Εβδομάδα» πάνω στους άξονες: Διατροφή και ποιότητα ζωής, πρόληψη εθισμού και εξαρτήσεων, έμφυλες ταυτότητες, Κυκλοφοριακή αγωγή και οδική ασφάλεια, σύμφωνα με τις εγκυκλίους του ΥΠΠΕΘ. Καθημερινά, επί δύο δίωρα οι μαθητές παρακολούθησαν εισηγήσεις και δραστηριότητες σχεδιασμένες από τους εκπαιδευτικούς του σχολείου ενώ στη συνέχεια είχαν την ευκαιρία να ακούσουν ενδιαφέρουσες διαλέξεις από ειδικούς και επιστήμονες και συγκεκριμένα: το Διοικητή Τροχαίας Λιβαδειάς για «θέματα οδικής συμπεριφοράς», τους γιατρούς κα Βάγκου Κ. για «τους κινδύνους και την πρόληψη των σεξουαλικώς μεταδιδόμενων νοσημάτων στην εφηβεία», τον κο Πολυζώη Ζ. για «διατροφή και δερματολογικά προβλήματα» και τον διατροφολόγο κο Γιαννακόπουλο Ι. για «τη σημασία της σωστής διατροφής στην εφηβεία».

Ολοκληρώσαμε την εβδομάδα με ένα περίπατο στο ομορφότερο τοπίο της περιοχής μας, στην Αρβανίτσα του Ελικώνα, όπου απολαύσαμε τη φύση, το δάσος και φυσικές δραστηριότητες ως στοιχεία απαραίτητα στην ποιότητα ζωής του σύγχρονου ανθρώπου.7

===========================================================

Καστοριά

Στις 19-22 Απριλίου 2018 πραγματοποιήθηκε η εκπαιδευτική εκδρομή της Γ΄ τάξης στη Δυτική Μακεδονία. Η εκδρομή αυτή ήταν το επιστέγασμα του Εκπαιδευτικού προγράμματος «Η Πολιτιστική ταυτότητα της Δυτικής Μακεδονίας» που υλοποιήθηκε στο σχολείο μας το τρέχον σχολικό έτος. Συμμετείχαν 39 μαθητές και 4 καθηγητές.

ΠΡΩΤΗ ΜΕΡΑ                                                                                                                                                                          Αναχωρήσαμε το πρωί της Πέμπτης 19/4/18. Η πρώτη στάση έγινε στον Αρχαιολογικό χώρο της Βεργίνας. Με τη συνοδεία ξεναγού επισκεφτήκαμε το μουσείο, όπου θαυμάσαμε τα εκπληκτικά εκθέματα των βασιλικών τάφων. Μετά οι μαθητές απάντησαν σε σχετικό ερωτηματολόγιο.

ΒΕΡΓΙΝΑ

Η επόμενη στάση έγινε στη Σιάτιστα, μια κωμόπολη με πολλά παλιά αρχοντικά σπίτια. Εκεί επισκεφτήκαμε το αρχοντικό της Πούλκως. Οι ξεναγοί μας ενημέρωσαν για την ιστορία του θαυμάσιου αρχοντικού το οποίο έχει αποκατασταθεί από το Υπουργείο Πολιτισμού και είναι ανοιχτό για το κοινό. Το αρχοντικό της Ελένης Πουλκίδη (ή Πούλκως) άρχισε να χτίζεται το 1752. Αποτελεί θαυμαστό αρχιτεκτονικό δείγμα της μεγαλοαστικής τάξης της Σιάτιστας κατά τον 18ο αιώνα. Φέρει εξαιρετικό γραπτό διάκοσμο, βιτρώ στα παράθυρα και ξυλόγλυπτα. Εκπληκτικής τέχνης είναι και οι γύψινες διακοσμήσεις στα τζάκια του αρχοντικού.

ΑΡΧΟΝΤΙΚΟ ΠΟΥΛΚΩΣ 6

Αργά το απόγευμα φτάσαμε στην Καστοριά και καταλύσαμε στο ξενοδοχείο.

ΔΕΥΤΕΡΗ ΜΕΡΑ                                                                                                                                                                      Τη δεύτερη μέρα επισκεφτήκαμε τις λίμνες Πρέσπες, ένα εκπληκτικής ομορφιάς τοπίο. Πρόκειται για μια τριεθνή ορεινή λιμναία περιοχή στα βορειοδυτικά σύνορα της Ελλάδας με την Αλβανία και την πΓΔΜ. Η Μικρή Πρέσπα βρίσκεται σε υψόμετρο 857 μέτρων και η Μεγάλη 852. Η ξεναγός μας μίλησε για την χλωρίδα και την πανίδα των δύο λιμνών. Περπατήσαμε μέχρι το νησάκι του Αγίου Αχιλλείου, και είδαμε τα ερείπια της βασιλικής του Αγίου. Καθ’ οδόν προς Φλώρινα οι μαθητές απάντησαν σε ερωτηματολόγιο σχετικό με τις λίμνες. Η διαδρομή μέσα από το όρος Βίτσι ήταν μαγευτική. Η φύση σε όλο της το μεγαλείο!

ΠΡΕΣΠΕΣ 2

Στη Φλώρινα χαλαρώσαμε με βόλτες πλάι στον ποταμό της πόλης, Σακουλέβα. Εκεί μας υποδέχτηκε συνάδελφος εκπαιδευτικός από Γυμνάσιο της πόλης και μας μίλησε για τη Φλώρινα.

Το βράδυ της δεύτερης μέρας μετά το δείπνο, στο ξενοδοχείο διασκεδάσαμε με το τοπικό μουσικό συγκρότημα «Χάλκινα Ηχοχρώματα».

ΧΑΛΚΙΝΑ ΗΧΟΧΡΩΜΑΤΑ

ΤΡΙΤΗ ΜΕΡΑ                                                                                                                                                                                    Την τρίτη μέρα επισκεφτήκαμε τον προϊστορικό λιμναίο οικισμό στο Δισπηλιό και την πόλη της Καστοριάς. Γνωρίσαμε το σύγχρονο κέντρο της καθώς και το Ντολτσό το παλιό κέντρο της Καστοριάς. Επίσης, την Βυζαντινή εκκλησία Παναγία Κουμπελίδικη στην οποία υπάρχει μια σπάνια αγιογραφία. Η Αγία Τριάδα ανθρωπόμορφη, με τον Παλαιό των Ημερών να φέρει στους κόλπους του το Χριστό Παντοκράτορα, ο οποίος βαστάει το περιστέρι, σύμβολο του Αγίου Πνεύματος.

ΠΑΝΑΓΙΑ ΚΟΥΜΠΕΛΙΔΙΚΗ

Το μεσημέρι της ίδιας μέρας ανεβήκαμε στον Γράμμο. Πανέμορφο βουνό, καταπράσινο, με εναλλαγές τοπίων: κορφές, πυκνά δάση, ορεινά λιβάδια και με τον Αλιάκμονα να τον διαρρέει και να σχηματίζει βαθιά και απρόσιτα φαράγγια. Στον Γράμμο επισκεφτήκαμε το Πάρκο της Εθνικής Συμφιλίωσης, όπου ο καθηγητής των ΤΕΙ Καστοριάς κ. Ραϋμόνδος Αλβανός μας μίλησε για τη περιοχή και κυρίως για τα ιστορικά γεγονότα που διαδραματίστηκαν εκεί κατά τη διάρκεια του αιματηρού Εμφυλίου πολέμου. Η επίσκεψή μας ολοκληρώθηκε με απολαυστική πεζοπορία μέσα στο δάσος.

ΓΡΑΜΜΟΣ 2

ΤΕΤΑΡΤΗ ΜΕΡΑ                                                                                                                                                              Την τελευταία μέρα της εκδρομής μας πήγαμε στην περιοχή όπου δραστηριοποιείται ο «Αρκτούρος». Κατ’ αρχήν επισκεφτήκαμε το καταφύγιο του λύκου στην Αγραπιδιά και μάθαμε πολλά πράγματα για αυτό το τόσο παρεξηγημένο άγριο ζώο. Κατόπιν ανεβήκαμε στο διατηρητέο παραδοσιακό χωριό Νυμφαίο. Εδώ έχει την έδρα του ο «Αρκτούρος». Το περιβαλλοντικό κέντρο ενημέρωσης για την καφέ αρκούδα στεγάζεται στο υπέροχο κτίριο του παλιού σχολείου, την Νίκειο Σχολή. Ενάμισι χιλιόμετρο έξω από το χωριό βρίσκονται οι εγκαταστάσεις του Αρκτούρου. Εκεί  φιλοξενούνται 13 καφέ αρκούδες, οι οποίες έχουν κατασχεθεί από αρκουδιάρηδες και ζωολογικούς κήπους. Μετά την ενημέρωσή μας από τους υπευθύνους στη Νίκειο Σχολή περπατήσαμε μέχρι το καταφύγιο και είδαμε τις αρκούδες που φιλοξενούνται εκεί. Στο ταξίδι της επιστροφής οι μαθητές μας απάντησαν στο τελευταίο ερωτηματολόγιο, σχετικά με την αρκούδα και το λύκο.

ΝΥΜΦΑΙΟ ΑΡΚΤΟΥΡΟΣ 2

Έτσι ολοκληρώθηκε το ταξίδι μας. Ήταν ένα άρτια οργανωμένο ταξίδι, εκπαιδευτικό, πολιτιστικό, περιβαλλοντικό, ψυχαγωγικό, περιηγητικό. Πιστεύουμε πως όλοι ωφεληθήκαμε από αυτό, μαθητές και καθηγητές.

Στο πλαίσιο της περιβαλλοντικής εκπαίδευσης και του προγράμματος που εκπονεί το σχολείο για την ανακύκλωση, οι μαθητές της περιβαλλοντικής ομάδας της πρώτης τάξης του σχολείου μας συναντήθηκαν τη Δευτέρα 26 Μαρτίου στο Ζάππειο με το κύριο Δημάκα, Διευθυντή της Υπηρεσίας Πρασίνου και Καθαριότητας του Δήμου Λιβαδειάς. Στη συνάντηση ο κύριος Δημάκας παρουσίασε τον τρόπο που λειτουργεί η ανακύκλωση στο Δήμο και τη συνεργασία του Δήμου με τα σχολεία για την ανακύκλωση του χαρτιού. Απάντησε σε ερωτήματα των μαθητών που αφορούσαν κυρίως στις δυσκολίες που αντιμετωπίζει το πρόγραμμα της ανακύκλωσης στην πόλη μας και στο αν οι πολίτες είναι ενημερωμένοι και αν ανταποκρίνονται. Η συνάντηση μπορεί να θεωρηθεί πετυχημένη, αφού πιστεύουμε ότι είναι σημαντικό οι νέοι μαθητές να έρχονται σε επαφή με τους φορείς της πόλης, να ενημερώνονται άμεσα για θέματα που αφορούν τον τόπο τους.

=================================================================

Το Πλουτάρχειο 4ο Γυμνάσιο Λιβαδειάς υλοποίησε «ημέρα σταδιοδρομίας» την Πέμπτη 29 Μαρτίου 2018 κατά την οποία επαγγελματίες διαφόρων ειδικοτήτων παρουσίασαν στους μαθητές μας το πλαίσιο σπουδών της ειδικότητάς τους και την προοπτική καριέρας μέσα από τις συγκεκριμένες σπουδές. Επίσης ομάδα εκπαιδευτικών του ΕΠΑΛ Λιβαδειάς παρουσίασαν το πρόγραμμα σπουδών του. Συγκεκριμένα και αναλυτικά:

8.00-8.45: Παρουσίαση του προγράμματος σπουδών του ΕΠΑΛ από εκπαιδευτικούς του ΕΠΑΛ Λιβαδειάς

8.50-9.35: κος Σωτήρης Πανάγος (Λογοθεραπευτής)

9.45-10.30: κα Μπίνιου Αγγελική (Δικηγόρος)

10.40-11.25: Zωή Ευαγγελίου (Ψυχολόγος)

11.35-12.20: κα Γαλάτου Χρυσοδήμητρα (Νοσηλεύτρια Γ.Ν. Λιβαδειάς)